Mikael Persbrandt Foto: TT

Mikael Persbrandt pratar bara via app

Uppdaterad
Publicerad

Mikael Persbrandt har fått nog.

Från och med nu sköter han all kommunikation genom en app.

”Om jag vill berätta något så är det här”, säger skådespelaren i ett pressmeddelande.

Zlatan Ibrahimovic har redan gjort det.

Nu hänger Mikael Persbrandt på.

All kommunikation från skådespelaren kommer i framtiden att skötas genom appen Mikz.

Det handlar om två kanaler, som samlar information från Persbrandts flöden på Facebook och Youtube.

”Om jag skrattar och gråter”

– Om jag vill berätta något, så är det här. Om jag vill dela något, så är det här. Om jag drömmer, skrattar och gråter, så är det här. Om ”jag är” mitt liv i konsten, teatern, filmen, måleriet, racingen och äventyret, så är det här ni får veta det först, säger Mikael Persbrandt enligt ett pressmeddelande.

Under informationen om Persbrandts kanal, titulerad ”Mee too”, på Mikz hemsida, står det att appen finns tillgänglig även utanför Sverige. Fans i Argentina, Brasilien, Frankrike, Irland, Polen, Sydafrika, Spanien och Storbritannien välkomnas att ta del av Mikael Persbrandt gråt och skratt.

Inget aprilskämt

Pressmeddelandet om Persbrandts nya, virala kommunikationsmodell gick ut på onsdagen, den första april. Men det är ingen aprilskämt, understryker Istavan Beres, vd på Mikz.

– Persbrandt känner, precis som många andra kändisar, att han vill ha en direktkanal till sina fans, där han kan berätta saker utan att det förvrängs och misstolkas, säger han.

Kan tjäna pengar

Appen är inte heller tänkt att alltid fungera som en genväg för att slippa prata med media, enligt Istavan Beres.

– Med Zlatan har det funkat väldigt bra. Han har fortfarande en bra relation till många tidningar i världen.

Nu vill Mikael Persbrandt tjäna en hacka på kommunikationen genom appen.

– Det här är självklart en kommersiell plattform. Vi delar på annonsintäkterna. Det kan bli en inkomstkälla, säger Istavan Beres.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.