Det kommunen planerar är bostäder, nya företag och mötesplatser för Linköpingsborna på Stångebrofältet.
-Kampanjen är till för att synliggöra att det pågår aktiviteter här i Linköping, säger projektchefen Michael Myhrén.
Stor ovisshet
Men mycket är ännu ovisst och det beror på det ännu inte är klart hur den planerade höghastighetsjärnvägen Ostlänken ska dras. På tisdag nästa vecka ska kommunen ge besked till den statliga Sverigeförhandlingen om att man vill börja förhandla och på så sätt reda ut frågetecknen.
Kommunen har tidigare velat ha en tunnel för att slippa en järnvägsbarriär genom staden. Men Sverigeförhandlingens förslag är höghastighetsspår utanför stan med tillhörande stickspår till centrum.
Stadsutveckling i många år
Är det i det verkligen någon mening med att dra igång kampanjer när så mycket är osäkert, kan man ju undra.
-Ja, det är det. För vår del finns det bara en målbild och det är att Ostlänken ska förverkligas och det här är ett sätt att få Linköpingsborna att förstå att det händer saker i centrum och att det kommer att pågå i många år framöver, säger kommunalrådet Kristina Edlund (S).