Så här i slutskedet av presidentvalet syns ingen politisk reklam i tv, tidningar och radio. För i Argentina finns det en lag som förbjuder reklam från de politiska partierna 48 timmar innan och under valet.
– Den lagen gäller dock inte sociala medier, och det har gjort att valreklamen på nätet ökat markant, säger Juan Ignacio Ferrari som är expert på sociala medier.
Vi träffas på hans kontor i en skyskrapa på tjugonde våningen mitt i centrala Buenos Aires.
– De partier som inte är aktiva på sociala medier är inte med i leken, säger Juan Ignacio Ferrari som också arbetat som medierådgivare till flera av de argentinska partierna.
Ser allt mindre på tv
Att sociala medier är centralt för de argentinska partierna är också något som kongressledamoten Jorge Taina från partiet ”El frente para la victoria ” bekräftar.
– I dag ser argentinska ungdomar allt mindre på tv. Sociala medier är därför framför allt viktigt för oss för att nå ut till de unga väljarna. Vi har också märkt att Facebook är centralt för att nå ut med information eftersom det är populärt bland de lägre samhällsklasserna, säger Jorge Taiana.
Argentina är det land i världen där invånarna ägnar flest timmar åt sociala medier, totalt fyra och en halv timme om dagen.
”Kanske kan jag övertyga någon”
Hemma på rummet i stadsdelen Caballito i Buenos Aires deltar 20-åriga Valentina Agrelo i olika debatter på Facebook och Twitter.
Den senaste veckan har hon också följt det argentinska presidentvalet på Youtube. Där har huvudkandidaterna Daniel Scioli från ”El frente para la victoria ” och Mauricio Mari från center-högerpartiet Cambiemos lagt ut filmer som handlar om deras politik.
– Sociala medier är verkligen ett bra verktyg för att sprida information. På min telefon har jag allt samlat.
– Härifrån delar jag sedan vidare information som jag tycker är viktigt till vänner och bekanta. Kanske kan jag övertyga någon av mina vänner att rösta på det jag ska rösta på, säger Valentina Agrelo.