Jag är stolt över att vara nörd och över att vara gamer. Men det är en sak jag tröttnat på rejält och det är den sexism och det förminskande av kvinnor jag hela tiden hittar i min hobby och som likt ogräs aldrig vill försvinna.
Det senaste exemplet på detta hittar vi i merchandisen till filmen Star Wars: The Force Awakens. I filmen möter vi tidigt den kvinnliga skräpsamlaren Rey.
Hon är en stentuff kvinna som kan ta hand om sig själv, slåss, ha massor med känslor och hon låter sig inte räddas av någon.
Men det viktigast av allt är att Rey är huvudkaraktären i filmen. Det är första gången i Star Wars-filmerna som en kvinna har huvudrollen.
För hur coola Leia och Amidala än var så kretsade handlingen i de tidigare filmerna kring männen Luke och Anakin.
Men när de nya Star Wars-leksakerna dök upp i butikerna så blev det tydligt att en karaktär antingen saknades eller var väldigt svår att hitta. Rey.
Än värre blev det när det visade sig att Rey inte heller fanns med i det nyutgivna Star Wars-monopolet.
Det är inte första gången en kvinnlig karaktär ur en storfilm tonas ned eller helt enkelt plockas bort när det kommer till representationen i merchandise.
Det går att se med karaktären Black Widow från storfilmerna Avengers, där leksaksboxar och t-shirts med de olika karaktärerna släpptes utan att hon var med.
Samma sak hände med Gamora från Guardians of the Galaxy. Vi fick se ryggsäckar, t-shirts och leksaksset säljas men utan att Gamora var med på dessa.
Men spelar detta egentligen någon roll? Det är ju bara leksaker och det har väl inget mer verkligheten att göra. Jo det har det.
Det är illa nog att Gamora och Black Widow försvann ur leksakshyllorna och att deras roll tonades ner men Rey är huvudkaraktär i sin film.
Att ta bort henne går inte att skylla på ett misstag, det tyder på något mycket större och det stavas strukturell diskriminering mot kvinnor.
Att plocka bort Black Widow, att plocka bort Gamora och att plocka bort huvudkaraktären Rey skickar tydliga signaler till de nördar som är kvinnor om att även fast du räddar världen och är tuffast i universum så är du inte tillräckligt mycket värd för att vara med i den officiella merchandisen.
För mig som vuxen kvinna säger det att vad jag än gör så räcker det inte ens med en huvudroll för att få vara med och leka.
För mitt unga jag säger det att jag som kvinna aldrig har någon plats i episka hjältehistorier.
Tack och lov var frånvaron av Rey något som inte föll fans i smaken och Hasbro, tillverkaren av Star Wars monopolet pudlade rejält och förklarade sig först med att de inte haft koll på handlingen i filmen och sedan att de inte velat spoila filmen genom att välja Rey som en av de spelbara pjäserna och att de ska ha med henne i en senare utgåva av spelet.
Ursäkter som klingar väldigt ihåligt om man ser till att Rey haft en framträdande roll i både trailers och inte minst på affischerna.
Samt att om Hasbro nu brydde sig så mycket om att inte spoila, varför valde man då att ha med två av de manliga karaktärerna i filmen som spelpjäser.
Nej, den ursäkten köper jag inte och inte heller att detta skulle vara ännu en enskild händelse.
Visst, det är lätt för leksakstillverkare att göra misstag. Men det finns en gräns. En gång må hända, två gånger är bara korkat men en tredje gång. Det är det ett tecken på att något är rejält fel.
När kvinnliga karaktärer i filmer systematiskt plockas bort ur sin egen merchandise för att de inte anses locka tillräckligt många så har det slutat att handla om leksakerna och börjat handla om människosyn.
Genom att godta att Rey, Gamora och Black Widow tonas ned skapar vi samtidigt en värld där synen på att kvinnor är mindre värda upprätthålls och att Star Wars och superhjältar fortfarande är något för enbart män.