• Viktigt meddelande:

    Viktigt meddelande till allmänheten i Skelleftehamn och Örviken i Skellefteå kommun, Västerbottens län. Det brinner i ett industriområde med kraftig rökutveckling till följd. Räddningsledaren uppmanar alla i området att gå inomhus och stänga dörrar, fönster och ventilation. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Västerbotten.

Foto: Evan Agostini/TT

Keeping up with the Kardashians läggs ned

Uppdaterad
Publicerad

Efter 14 år har det blivit dags att vinka farväl till realityserien Keeping up with the Kardashians. 2021 sänds den tjugonde och sista säsongen, meddelar Kim Kardashian på Instagram.

”Det är med tungt hjärta som vi säger hej då till 'Keeping up with the Kardashians'. Efter 14 år, 20 säsonger och hundratals avsnitt samt flera spin off-serier har vi som familj bestämt oss för att den här speciella resan är över”, skriver familjemedlemmarna i sociala medier.

Keeping up with the Kardashians hade premiär 2007 och har gjort familjen Kardashian-Jenner världsberömd. Den kretsar kring mamma Kris Jenner och barnen Kourtney, Kim, Khloé, Rob, Kendall och Kylie. Inlägget på sociala medier är även signerat Kourtney Kardashians tidigare partner, Scott Disick.

På Forbes lista

Förutom tv-framgångarna har flera av familjemedlemmarna lyckats som entreprenörer och tjänat stora pengar på bland annat smink, parfym och underkläder. Och de räknas även som några av världens mest inflytelserika kändisar på sociala medier.

Den yngsta systern, Kylie Jenner, hamnar i topp tillsammans med sin svåger, Kim Kardashian Wests make Kanye West, när finanstidningen Forbes listar de kändisar som tjänat mest under 2020.

När Kylie Jenner 2018 lade upp en bild på sin nyfödda dotter Stormi på Instagram fick den 16 miljoner gillamarkeringar, ett rekord som höll sig i över ett år, och när hon 2018 skrev på Twitter att hon slutat använda Snapchat föll dess aktie med 6,1 procent och börsvärdet minskade med strax över 10 miljarder.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.