Filmen gick att se på 320 biografer i USA, mindre än en tiondel av de planerade. Enligt den ursprungliga planen beräknades att The Interview på tusentals biografer skulle dra in 20 miljoner dollar, nästan halva produktionskostnaden, under premiärhelgen, som ju är dubbelt så lång som vanligt tack vare julen.
Å andra sidan har nu Sony parallella intäkter från streamingtjänster som Youtube, Google Play, Xbox och en specialwebbplats, där filmen släpptes redan på julaftonen. Anledningen till den breda online-premiären var just att USA:s stora biografkedjor tackat nej på grund av risk för våld efter hackares hot mot The Interview.
Komedin handlar om en mordkomplott mot Nordkoreas ledare Kim Jong-Un, och när det framkom drabbades Sony Pictures av cyberattacker. USA anklagar Nordkorea för attackerna.
Många, både recensenter och vanliga tittare, beskriver komedin som ganska usel, men tycker att man ändå måste se den, dels som markering för yttrandefriheten och dels för att den har fått så mycket uppmärksamhet.
Den svenska biopremiären, som var planerad till den 30 januari, sköts i förra veckan upp på obestämd tid.