Sean Evans leder pratshowen ”Hot ones”.

Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Sean Evans leder pratshowen ”Hot ones”. Arkivbild. Foto: Evan Agostini/AP/TT

Pratshowen ”Hot ones” såld för 900 miljoner

Uppdaterad
Publicerad

Den kryddstarka pratshowen "Hot ones" har sålts av Buzzfeed till en grupp investerare för 82,5 miljoner dollar.

"Hot ones" är en av Youtubes största succéer, med 14 miljoner prenumeranter och fyra miljarder visningar.

Gruppen som köper loss "Hot ones" för motsvarande 904 miljoner kronor från Buzzfeed inkluderar programledaren själv, Sean Evans och Soros Fund Management, ett investmentbolag som ägs av miljardären George Soros.

"Hot ones" startades 2015 och går ut på att intervjuaren Sean Evans bjuder in kända gäster för att svara på frågor och provsmaka allt hetare chilisåser på kycklingvingar.

I och med försäljningen tar Sean Evans och samarbetspartnern Chris Schonbergers bolag First we feast över produktionen av avsnitten, som fortsätter sändas på Youtube.

"Hot ones" har flera spinoff-serier och även ett eget såsmärke som säljs i matvarubutiker.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.