Lisa Tellbe var tidig med att skapa ett Instagram-konto och tar för det mesta sina bilder med en systemkamera.
Så förklarar hon själv det faktum att hon i dag har drygt flera hundra tusen följare.
– Jag tänker nog inte alls på det. Om det står 380k så tänker jag att jag har 380 följare.
Hon är så populär att det på flera håll i världen skapats både fan-konton och fejk-konton i hennes namn.
Hon har också blivit en eftertraktad reklampelare för företag som vill att hon ska publicera bilder av deras produkter. I mejlkorgen kommer dagligen fem-sex mejl med erbjudanden om gratisprodukter.
Pengar från Arla
När mejerijätten Arla ville få snurr på en kampanj för att främja frukost bland unga, tog man hjälp av bland andra Lisa Tellbe. Hon fotade frukostar och använde hashtagen #lovefrukost, och fick ersättning i form av pengar.
– De var noga med att skriva avtal och följa alla lagar, så det var ordentligt och kändes tryggt.
Vill du berätta hur mycket du fick?
– Nej, säger hon och skrattar.
Lisa säger att hon försöker följa marknadsföringslagens krav på annonsmarkering genom att tydligt tacka företagen i texten intill fotot. Men hon menar att många användare är helt ovetande om lagen – liksom företagen.
– Det är väldigt sällan någon skriver att man ska göra en markering.
Har du tips eller erfarenheter av reklam i sociala medier? Hör av dig till SVT Nyheter!