– Jag har inte kunnat nå företaget via mejl, sms eller samtal. Gör de inte som ARN har beslutat så kommer jag att ta upp detta i civilrätten med hjälp av jurister, säger Malin Sandman till SVT:s konsumentredaktion Plus.
ARN har beslutat att Malin Sandman ska få pengarna tillbaka, och att företaget ska få tillbaka den totalhavererade bilen.
Malin har inte besökt företaget fysiskt efter ARN:s beslut. Hon säger att hon vill ha all kommunikation med Auto Event Norr AB skriftligt dokumenterat.
Bilen gick sönder direkt efter köpet
Det var i slutet av mars som Plus rapporterade om Malin Sandman från Boden. Hon hade då köpt en begagnad Renault som gick sönder tre mil från bilhandlaren.
LÄS MER: Motorn gick sönder tre mil efter köpet
Företaget Auto Event Norr AB kom och hämtade bilen, men sen fick Malin inte häva bilköpet, och hon fick inte heller bilen lagad.
– Det känns som om Auto Event Norr AB har stulit 16.000 kronor av mig, sa hon i slutet av mars.
Företaget svarar inte på alla frågor
Plus kontaktade Auto Event Norr AB, som hävdade att Malin fick ett kraftigt rabatterat pris utan garantier när hon köpte bilen.
Plus frågade också om Malin Sandman inte borde ha rätt att häva köpet med stöd av Konsumentköplagen. Den frågan besvarade aldrig företaget.
Tack vare egna kontakter vet Malin Sandman att hennes bil står utanför en fristående bilmekaniker i Luleå sedan december 2016. Auto Event Norr AB har vid tiden för den här artikelns publicering inte meddelat Malin var bilen står.
LÄS MER: Det gäller när du köper begagnad bil
Tipsa Plus!
Den här artikeln bygger på ett tittartips. Vad vill du att SVT:s konsumentredaktion Plus ska granska? Tipsa oss här.