SEB skriver på sin Facebooksida att man har tekniska problem med internetbanken för privatpersoner och företag. Foto: TT

SEB:s internetbank nere

Uppdaterad
Publicerad

Storbanken SEB drabbades i dag av tekniska problem med sin internetbank och mobilapp – mitt i julrushen.

Mitt i julrushen drabbades SEB av tekniska problem med internetbanken för privatpersoner och företag. Problemen började strax före klockan 12.00 och var inte avhjälpta förrän vid 14-tiden.

Banken hade även störningar med kortbetalningar och automater. Flera kunder skriver på Facebooksidan att även swish fungerar dåligt.

Arga kunder på Facebook

Flera arga kunder skrev på Facebooksidan. Många påpekade det olyckliga med tekniska problem just i dag, dagen före julafton.

”Idag av alla dagar...” skrev en kund. ”Behöver verkligen komma åt pengarna en sådan här dag!” skrev en annan kund.

– Det är alltid olyckligt med tekniska problem och just den här dagen är det extra olyckligt. Vi tycker verkligen att det är tråkigt och förstår om kunderna tycker att det här är jobbigt, sa Anna Helsén, SEB:s presschef, till SVT Nyheter.

I gång igen

Vid 14.00-tiden var problemen lösta, uppger SEB.

– Det har fungerat nu sedan ett tag tillbaka, säger Anna Helsén.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.