Enligt lagets egen hemsida har man sålt 2.628 biljetter varav 1.895 stycken är säsongskort. Det kan jämföras med att klubben i början av förra säsongen drog en snittpublik på över 4000 på sina hemmamatcher.
– Kommer det bara 2.000 på matcherna så är min tid över i KHK. Då är det tack och god natt, säger Charlotte Gustavsson som är ny klubbdirektör och anställdes inför årets säsong för att få ordning på Karlskrona HK:s ekonomi.
Inte nöjd
KHK dras med ekonomiska problem och riskerar att förlora sin elitlicens om man inte går med minst 300.000 kronor vinst denna säsong. Men för att man ska kunna göra det så måste man locka publik till sina hemmamatcher.
– Och det gör vi inte trots att det inte spelats hockey här på länge, säger Charlotte Gustavsson, och fortsätter:
– Vi är inte nöjda med den här nivån men jag hoppas att folk bestämmer sig för att komma i morgon.
LÄS MER: Ödessäsong väntar för KHK – pengar saknas
Hon kommer senast från Modo och menar att det finns en annan kultur inför SHL:s seriestart där.
”Premiärer går man på”
– Premiärer går man på! Här verkar det inte lika självklart.
Nu har Charlotte Gustavsson ett hårt arbete framför sig att försöka få Karlskronaborna att komma till arenan för att se på hockey och få rätt på ekonomin i klubben.
– Jag har ett år på mig.