– Det har verkligen varit en berg-och dalbana i år. Till en början gick försäljningen ner, men när folk märkte av att de skulle spendera mycket arbetstid hemma började försäljningen dra i väg. 2020 blir vårt bästa år någonsin, säger David Bray, vice vd på AJ Produkter, som funnits sedan 1975.
Trenden är tydlig
Det här förvånar inte Mats Hedenström, som är näringspolitisk chef på Svensk Handel. Enligt honom är trenden tydlig; efterfrågan på sådant som möjliggör hemarbete och vistelse i hemmamiljö har ökat medan sådant som bygger på att vi träffar andra människor via jobbet eller privat har gått åt andra hållet.
– Livsmedel, växter, inredning och hemelektronik har klarat sig bättre medan skor, kläder, klockor och glasögon är exempel på delar av handeln som drabbats stenhårt av pandemin, skriver han i ett mail till SVT Nyheter Halland.
I klippet får du följa med till företagets lager i Halmstad.