Under en vecka hölls lag-VM i bordtennis på Halmstad Arena och människor från hela världen var på plats, inte bara fysiskt, utan även bänkade framför tv-apparaterna. Det är något som Internationella Bordtennisförbundet (ITTF) kan se när de nu summerat mästerskapet.
Resultatet? 291 miljoner tv-tittare i 140 länder och 28 000 artiklar med en räckvidd på 33 miljarder potentiella expoerningstillfällen.
– Det enorma genomslaget och den genomgående positiva responsen har varit över all förväntan. Vi är oerhört glada och stolta över att ha spridit en bra bild av Halmstad, Halland och Sverige till hundratals miljoner människor världen över, säger Ann Johansson, chef för projekt och evenemang på Destination Halmstad, i ett pressmeddelande.
Bevakades i lokala medier
Här i Halland var de lokala medierna inte sist på bollen med att rapportera om mästerskapet med ungefär 450 relaterade artiklar. Några av de händelser som fick extra stort utrymme var de svenska herrarnas bronsmedalj och när Nord- och Sydkoreas damlag slogs ihop inför semifinalen.