Enligt Patrick Sjöö, pressansvarig för Östersunds FK, så märkte man av problemen på nätet redan klockan 12 när de första biljetterna släpptes.
– Vid två tiden insåg man att man var tvungen att stänga ner allting och sen tog det ungefär en kvart innan sidan var uppe igen och nu fungerar det som det ska, säger Patrick Sjöö.
LÄS MER: Stort tryck inför ÖFK – Galatasaray
När ÖFK:s leverantör AXS Transticket stängde ner systemet kunde ingen köpa biljetter på nätet. Många fick även ”ogiltiga biljetter” skickade till sin mejl. Men har du fått en sådan biljett skickad till dig behöver inte oroa dig då nya, giltiga biljetter, kommer skickas ut senare.
– Det är vissa som fått köpa sina biljetter lite senare men ingen förlorade sina biljetter, säger Patrick Sjöö.
LÄS MER: Falska biljetter säljs till stormatchen
Efter att problemet åtgärdats kan ÖFK-fans nu fortsätta köpa biljetter på nätet som vanligt. Vid 15-tiden uppger Patrick Sjöö att man har sålt runt 4.000 biljetter.
Senare på eftermiddagen gick ÖFK ut med beskedet att försäljningen stoppats. Biljettansvarige Ola Laxvik sa enligt ÖFK:s hemsida att man misstänker att det förekommer dubbelbokade platser. Därför har ÖFK sagt till leverantören Transticket att stoppa försäljningen.
– Vi vill inte stå där och riskera en överbokad arena, säger Ola Laxvik till ÖFK:s hemsida.
Nu ska man lösa eventuella dubbelbokningar innan försäljningen återupptas. Alla som redan har biljett garanteras plats till matchen dock.