Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Hör Mattias Borrelid som är pressansvarig på telia svara på kritiken i klippet ovan. Foto: Irma Hellman/SVT

Telia svarar på kritiken: ”Det är ett komplext fall”

Publicerad

Telia hävdar att de har en tät dialog med kunderna och att företaget hela tiden varit lösningsorienterade. Men enligt kunderna själva återkopplar leverantören alldeles för sällan.

Mattias Borrelid är pressansvarig på Telia och han menar att problematiken med tv:n är väldigt ovanlig. Det är också ovanligt att problemet fortfarande inte är löst efter två års tid, säger han.

Telia gav Ulf och Eva Nilsson ett löfte om att lösa problemet innan den första maj men det var ett löfte de inte kunde hålla.

Varför lovande ni kunden något som ni inte kunde garantera?

– De tidpunkterna är uppskattning av tid ifall det skulle fungerat. I det här fallet har det tyvärr inte fungerat, säger Mattias Borrelid.

Ger inte upp

I början av maj skickade Telia en ny tv-box till paret för att testa om det kunde vara lösningen på problemet med den blixtrande tv-skärmen. Det var det inte. Enligt Mattias Borrelid finns det ännu fler lösningar som de avser att testa.

– Det har tagit så lång tid. Och så ska det givetvis inte vara och det är jag jätteledsen för, säger Mattias Borrelid.

Hör Telias pressansvarig Mattias Borrelid svara på en del av kundens kritik i klippet ovan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.