Mattias Borrelid är pressansvarig på Telia och han menar att problematiken med tv:n är väldigt ovanlig. Det är också ovanligt att problemet fortfarande inte är löst efter två års tid, säger han.
Telia gav Ulf och Eva Nilsson ett löfte om att lösa problemet innan den första maj men det var ett löfte de inte kunde hålla.
Varför lovande ni kunden något som ni inte kunde garantera?
– De tidpunkterna är uppskattning av tid ifall det skulle fungerat. I det här fallet har det tyvärr inte fungerat, säger Mattias Borrelid.
Ger inte upp
I början av maj skickade Telia en ny tv-box till paret för att testa om det kunde vara lösningen på problemet med den blixtrande tv-skärmen. Det var det inte. Enligt Mattias Borrelid finns det ännu fler lösningar som de avser att testa.
– Det har tagit så lång tid. Och så ska det givetvis inte vara och det är jag jätteledsen för, säger Mattias Borrelid.
Hör Telias pressansvarig Mattias Borrelid svara på en del av kundens kritik i klippet ovan.