En miljon försändelser hanterades av Postnord under tisdagsnatten. Det är fler paket och varubrev på en dag än de någonsin hanterat under ett dygn.
Men det kom inte som en chock för företaget.
– Vi började med förberedelser redan i juni, då vi hade vårt första peak-möte, säger Sara Sonesson, terminalchef i Örebro.
För att hantera högsäsongen har de anställt 3000 extra medarbetare runt om i landet. De har även extraöppet på serviceställen, öppnat nya ombud och börjat med hemleveranser kvällstid för att folk ska få vad de beställt från internet.
På terminalen i Örebro är personalstyrkan förstärkt med 60 personer, från november till mitten av januari. Även i Örebro slog man rekord när man hanterade över 200 000 paket under tisdagen.
Enligt terminalchef, Sara Sonesson, är det viktigt att man hanterar toppen bra eftersom det påverkar kunders förtroende för Postnord.
– Under de senaste åren har vi jobbat mycket med att analysera varför förtroendet för oss har minskat och vi har skapat massa aktiviteter för att vinna tillbaka förtroendet från svenska folket.