De fem studenterna har tillsammans deltagit i tävlingen, som hållits för att lyfta fram nya innovationer och möjliggöra att unga får in en fot på marknaden. De känner stor stolthet och spänning inför att framföra sin idé till bolaget, och se om de har vad som krävs för att locka en större publik.
– Vi får väl bara öva, öva och öva och försöka få till det perfekt det här gången, säger Ida Kamisevic.
Hoppas på EM-vinst
”What you like is not a gender” – så heter idén, som enligt dem själva springer sig ur ett naturligt tillvägagångssätt. De anser att produkter inte ska vara indelade efter könstillhörighet, utan att man som man ska kunna köpa typiskt feminina saker utan att de är stämplade som produkter för kvinnor, och tvärtom.
Även om gruppen redan vunnit i Sverige så hoppas de vinna hela EM, och sedan bli inbjudna till företaget i Berlin.
Se eleverna berätta om spänningen inför tävlingen, hur de kom på sin idé och hur de arbetar inför EM-finalen.