Jonas Nilsson som är lärare på Jenny Nyströmskolan känner till den nya roboten. Han säger att inlämningsuppgifter framöver kommer bli knepiga, och att fusk blir svårt att upptäcka.
– Problemet är att man kan skriva en fråga tio gånger och få tio olika svar, säger Jonas Nilsson.
Trots att det är svårt för Jonas Nilsson att se om det är en elev som skrivit texten eller chattroboten, så har han idéer hur man skulle kunna jobba framöver.
– Vi ser till att eleverna skriver i klassrummet och kan använda något av examinationsprogrammen som finns som stänger ner alla andra funktioner. Då kan vi vara säkra på att det är eleverna som skriver texterna, säger han.
Problemet känd innan
Han säger att skolan har stött på dessa typer av problem tidigare men just det här chatten är på en annan nivå när det gäller att skriva mänskliga texter.
– Jag tror inte att vi har kommit till en klockrent strategi än att hur vi kan upptäcka alla texter, säger Jonas Nilsson.
Gymnasieeleven Sedra Albayoush som vet lite om chatten berättar att hon alltid har älskat teknologin och kommer att använda chatten i framtiden.
I videon kan du höra henne och några andra elever berätta mer om för- och nackdelar med chatten.