Hur reagerar du när du ser vår granskning av Angered Care?
– Det är ju otroligt ledsamt att en vårdgivare som dels haft en dålig verksamhet också valt att utnyttja det system vi valt att forma här i Västra götaland.
När det gäller att komma åt fall som detta, vad gör ni för att det inte ska upprepas?
– I dag har vi inte en tillräckligt bra medicinsk granskning, men vi har bett om detta. Pengar är inte problemet utan vi måste också hitta rätt personal som vill jobba med de här frågorna.
Vi har fått tips om att många hört av sig till er om felaktigheter vid Angered care men anmälningar har tappats bort. Hur kan det vara så?
– Vi vill ju ha rapporter till oss när saker inte fungerar utifrån vad som är rimligt på en vårdcentral. Det kommer signaler till patientnämnder som levereras till vår enhet men då måste vi ha en välfungerande verksamhet som både kan ta emot, behandla och hantera dom tips och annat vi får in och där är vi lite svaga i dagsläget.