I brev som skickats till Konsumentombudsmannen menar anmälarna att säljare från Storuman Energi ringt upp och utgett sig för att vara från Sollentuna Energi.
Bolaget har därefter tagit reda på uppgifter om kunderna, för att sedan ställa om kundernas abonnemang till sitt eget företag.
Men Storuman Energi menar att det handlar om ett missförstånd.
– Kunder har använts som slagträ, och det gillar jag inte, säger Nils-Gunnar From, VD för Storuman Energi.
Det är elhandeln i Sollentuna som han riktar sin ilska mot. Han menar att det finns oseriösa personer som skickar ut brev till Sollentunabor och varnar för hans företag.
-Vi ska gå igenom det som vi anklagas för och svara. Vi har då inte använt oss av Sollentuna när vi skaffat kunder, men att vi fått 500 kunder där av en kort kampanj under december visar ju att vi kan mäta oss med dem prismässigt.
Nils Gunnar From tänker personligen ringa upp de kunder som känt sig förda bakom ljuset i Sollentuna, säger han till Västerbottensnytt.
Josefine Holgersson