Hur är vägarna där du bor?
Boende i stan • Klockgjutaregatan skrapades sönder i vinter av en vägskrapa och utöver det är det stora potthål längs hela vägen som urholkas då det regnar eftersom vattnet rinner mitt i vägen. Regnvatten samlas också i korsningen Västra Långgatan / Klockgjutaregatan. Vi i området kallar det för Klockgjutaresjön.
Jag har absolut noll tillit till att kommunens vägproblem kommer åtgärdas. Nästa bil jag köper kommer vara någon form av oömt terrängfordon som kan ta sig fram på Sundsvalls gator utan att falla i bitar.
Patric • Såå jäkla idiotiskt att prioritera att bygga gång å cykel vägar från ljustadalen till Birsta och framförallt gamla e4an från Kvissleby in till stan istället för att lägga pengarna på att kanske upprusta befintliga bilvägar som är i uruselt skick 🤬🤬 tillägga att de finns redan en gång å cykelväg från Kvissleby till stan också nere vid vattnet! Och hur många använder den idag? För dom flesta som jobbar i stan och bor Kvissleby/Njurunda åker bil till och från jobbet och resten buss.. så hur tänkte dumma Sundsvall kommun där skulle jag vilja veta? AVGÅ alla ansvariga direkt..
Sandra • Vägarna i Västernorrland och Örnsköldsviks kommun är helt bedrövliga. Bor i glesbygden, men det är ju snudd u-land även inne i tätorten i staden. Har tappat räkningen på hur mycket pengar vi fått lägga på bilreparationer genom åren. Men förra vart det 35.000kr….. Bilarna går sönder av det här, och grusvägarna ut till oss är fulla av potthål hela jäkla tiden. Det var bättre skött för några år sedan. Men sedan dom bytt vägunderhållare så är det rent katastrof.
Ulla • Lustigt frågan kommer nu då vägarna kring Sundsvall förbättras.
Har själv fått reparera stötdämparna på bilens vänstra sida efter att ha kört ner i ett djupt potthål. Kostnad 6,5'. Hur ska JAG kunna bevisa vägens brist? Veckan efter var potthålet lagat.
Reparerat o bytt bilens framruta efter blästring o stenskott på nya E4 söder om Sundsvall.
Mycket höga, tvära asfaltkanter på väg 562 söder om Sundsvall som skadar däcken. I skymning/mörker är dessa ouppmärkta kanter svåra att se.
Men tacksam att man äntligen lyckats måla linjer i rondellen under E4 södra brofästet (Sundsvall). Där har folk kört på alla upptänkliga sätt. Även mot färdriktningen.
Inte bara Norrland • Det är alltid Norrland som dras upp när det blir tal om dåliga vägar men sydöstra Sverige med Blekinge och Kalmar län speciellt har sedan 70-talet varit det glömda underhållets landskap. Sedan 70-talet har folk dött varje år i olyckor på pulsådern E22. Visst har en del gjorts men massor återstår. Viltstängsel saknas och vägen är undermålig för den trafikmängd den hanterar. Likaså är underhållet på de mindre vägarna i länen helt uteblivet eller bedrövligt. Visst, det klimat med tjälproblem och liknande som finns i Norrland finns inte i södra Sverige men tro inte för ett ögonblick att Norrland är ensamt med dessa problem. Blekinge har Sveriges sämsta mobiltäckning på vägarna, sämre eller i paritet med Norrlands inland men media fokuserar nästan helt på Norrland