Det är inte bara i våra flöden som den koreanska populärkulturen växer. Sarah Alsaedi är klubbarrangör på Official KEvents som organiserar fester på temat runtom i Europa. Hon har sett en tiofaldig ökning de senaste åren i festdeltagandet på deras evenemang.
– Vi är en av de största klubbarna i London, men även Paris, säger hon när vi träffar henne på deras Stockholmsfest.
Följ med in på K-popevenemanget i Stockholm där SVT träffar K-popfans i klippet ovan.
K-POP I SOCIALA MEDIER
Sju och en halv miljarder twitterinlägg från hela världen har handlat om K-pop mellan 1 juli 2020 till 30 juni 2021 enligt Twitters K-pop- och K-contentchef YeonJeong Kim. Det är ett rekord för flest antal tweets relaterade till genren under ett år.
På plattformen Tiktok har hashtagen ”Kpop” över 170 miljarder visningar i skrivande stund och fortsätter att växa. Även på Instagram finns över 100 miljoner inlägg taggade på samma ord.