Från Anslagstavlan till poddar

Uppdaterad
Publicerad

Hur ska myndigheternas kommunikation och information utformas när kraven på tillgänglighet ökar?

Informationssamhället ställer höga krav på hur myndigheterna kommunicerar. Ska information ske via sociala medier – och vet myndigheterna om de når ut? ESO, Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi, presenterar en ny rapport ”Ingen reklam, tack”, om den offentliga kommunikationen och om hur den förändrats genom åren. Medverkande: rapportförfattarna Charlotta Eriksson och Anders Ivarsson Westerberg, Mats Heide, professor i strategisk kommunikation, Berit Oscarsson, Naturvårdsverket, Annelie Roswall Ljunggren, Statskontoret och Karolina Ekholm, ESO. Arrangör: ESO. Från 6/9.

Nyfiken på kommande sändningar? Prenumerera på Forums tablå

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.