Make journalism great again

Uppdaterad
Publicerad

Mediechefer och publicicter diskuterar självkritiskt svensk journalistik med utgångspunkt i Europas supervalår 2017.

Många är överens om att det bästa receptet mot både strukturomvandling och fake news är journalistiskt innehåll av högre kvalitet än någonsin. Men vad innebär det? Många aktörer ägnar sig i stor utsträckning åt opinionsmaterial. Är det rätt väg att gå?

Medverkande:

Anna Hedenmo, ordförande Publicistklubben

MEG 17

Karin Pettersson, politisk chefredaktör Aftonbladet

Ginna Lindberg, utrikeschef Ekot Sveriges Radio

Moderator: 

Malin Ekman, journalist Svenska Dagbladet

Från 27/9 2017.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

MEG 17

Mer i ämnet