Make media great again

Uppdaterad
Publicerad

Landets ledande mediechefer diskuterar branschens ödesfrågor. Men hur ska de lyckas möta de framtida utmaningarna? Och hur behåller de sin roll som demokratibärare i en tid då allt mer inflytelserika krafter söker underminera de traditionella mediehusens legitimitet?

Mediecheferna verkar manade att möta utmaningarna och de ödesfrågor som de står inför. Men hur ska de lyckas?

Är de beredda att samarbeta med varandra? Och hur behåller de sin roll som demokratibärare i en tid då allt mer inflytelserika krafter söker underminera de traditionella mediehusens legitimitet? Urholkade annonsintäkter, bantade redaktioner och ”alternativa medier” har blivit en del av den mediala samtiden. Vilka åtgärder krävs för att vända trenden?

MEG 17

Medverkande: 

Cilla Benkö, vd Sveriges Radio

Madhav Chinnappa, Head of strategic relations, news & publishers Google

Tomas Franzén, vd Bonnier AB

Raoul Grünthal, vd Schibsted

Galina Esther Shubina, dataanalytiker och grundare Gradient Descent

Hanna Stjärne, vd SVT

Moderator: 

Malin Ekman, journalist Svenska Dagbladet

Från 27/9 2017.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

MEG 17

Mer i ämnet