Filmklippet skulle vara några sekunder långt och taget från planets bakre del, skriver tyska Bild. Enligt Bild är det uppenbart att passagerarna visste vad som höll på att hända, flera hörs skrika ”Herre Gud” på olika språk.
Samtidigt bestrider den franska polisen, i en intervju med CNN, att det skulle finnas någon sådan film. Enligt polisens talesperson, Jean-Marc Ménichini, har det hittats mobiler, men polisen har inte börjat undersöka dem än.
Kände till problem
Lufthansa, som äger lågprisbolaget Germanwings där Andreas Lubitz var styrman, har lämnat över dokument till åklagaren i Düsseldorf som visar att pilotens tidigare psykiska problem var kända av arbetsgivaren.
Bland dokumenten finns mejl där Lubitz informerade den flygskola som Lufthansa driver i delstaten Arizona i USA om en tidigare ”svår depression”. Andreas Lubitz avbröt under flera månader sin pilotutbildning, men fick sedan ett nytt medicinskt intyg och slutförde utbildningen.
Tidigare har det framkommit att Lubitz, flera år innan han tog sitt flygcertifikat, fick psykoterapi för ”märkbara självmordstendenser”.
På onsdagen kom Lufthansas vd Carsten Spohr till Seyne Les Alpes, nära nedslagplatsen, och höll en kort presskonferens där han tackade räddningsmanskapet och de franska myndigheterna för ett gott samarbete. Han lovade också att platsen ska återställas till sitt tidgare skick.
Men Carsten Spohr vägrade att svara på frågor från journalistena om varför Lufthansa inte tidigare uppgett att Andreas Lubitz lidit av depression.
Kroppsdelar bärgade
Utredningsarbetet fortgår i de franska Alperna där den tyske piloten misstänks ha medvetet kraschat en Airbus 320 sedan han låst planets kapten ute från cockpit.
Alla kroppsdelar efter de 150 människor som förlorade livet i kraschen är bärgade från olycksplatsen, uppger franska myndigheter.
– Det finns inte fler kroppar på olycksplatsen, säger överstelöjtnant Jean-Marc Menichini till AFP och tillägger att dödsoffrens tillhörigheter fortfarande återstår att bärga från platsen och att sökandet efter flygplanets andra så kallade svarta låda fortsätter.
Data saknas
Enligt Hans Kjäll är det först när den andra svarta lådan hittas, med planets flygdata, som svaret på exakt när katastrofen inträffade och vilken data som ställdes in av Lubitz kan ges.
– Det hävdas att 100 fot ställts in som minimihöjd, alltså att man skulle flyga ner under markytan. Men hur vet man det?
En annan tänkbar anledning till kraschen är att syrebrist uppstått i kabinen och att det var därför som Lubitz påbörjade en nedstigning.
– Han skulle kunna ha drabbats av syrebrist och svimmat av, säger Hans Kjäll.
Liknande fall
Han anser att scenariot kring hur andrepiloten i princip dömts innan avslutad utredning liknar olyckan med det försvunna Malaysiska planet MH370 där kaptenen tidigt lastades för ansvar. Men utredningen kom sedan att visa att det inte fanns bevis på att piloten gjort någonting avsiktligt.
Kjäll tror att svenska åklagare skulle ha varit försiktigare i sina uttalanden än vad de franska varit gällande flygkatastrofen i alperna.
– Man hade nog inte gått ut så här tidigt med detaljer och haverikommissionen hade nog inte sagt något alls innan man hittat flight data recordern, säger han.