– Vi märker framförallt på sociala medier där vi formligen bombarderas av hyllningar och kärlek, säger Thomas Andersson, vd för Visit Stockholm.
Det rör sig om tusentals kommentarer.
– Det är hjärtan och det är alla typer av kärleksförklaringar som man kan tänka sig. Det är mycket omsorg om Stockholm, omtanke och kärlek som man uttrycker på olika sätt, fortsätter han.
LÄS MER: Detta vet vi om attacken i Stockholm
Möts inte av oro
Av de som hört av sig till bolaget är det få som uttryckt oro för att besöka huvudstaden.
– Vi har fått något mejl, men det handlar inte om oro utan det är snarare frågor om saker håller öppet och Stockholm är ju öppet. Det märkte vi också när turister började strömma in på turistbyrån, de ville åka turistbussar och de vill gå på museum, säger Thomas Andersson.
LÄS MER: Tusentals samlades för att hedra offren på Sergels torg
”Något vi tar med oss”
Precis som Stockholms stad gick bolaget in i krisorganisation efter dådet och sedan dess har de arbetat på. Thomas Andersson menar att de lärt sig av händelsen.
– En lärdom är att vi behöver tänka på att Stockholm är en internationell storstad, det är inte alla som pratar svenska och det fanns knapphändig information, det är något vi tar med oss och sätter oss ned med när det här akuta är över.