Bakom kulisserna får SVT Sport se när teamet ritar och trimmar för att allt ska bli perfekt inför världscuphoppningen.
– Vi kommer absolut vara ganska laddade och lite smått nervösa här och där, och man kommer svära lite när de inte går nolla och man kommer svära lite om de får för många nollor och maxtider hit och dit, nä det här är laddat. Det här är jättestort just nu, säger banbyggaren Peter Lundström.
Vad är det svåraste med att bygga en världscupbana?
– Det svåra är ju att man hamna rätt i antal felfria, det är ju fantastiska ekipage här. Sedan har vi ju sett att de hoppar väldigt bra här i Scandinavium...det gäller att göra det tufft lagom på något vis.
När känner du att du har lyckats med en bana?
– Även om vi håller på med det här varje vecka så vet ingen av oss egentligen förrän vi har hoppat hela klassen hur resultatet blir.
”Jag vill påstå att vi kan klara vilken uppgift som helst”
– Nu håller vi bara tummarna och satsar på att det här blir bra. Det här är en fantastisk tävling här inne i Scandinavium. Vi pratar med alla ryttare och det här är nog världens bästa inomustävling tror jag.
Även funktionärerna har fullt upp i Scandinavium. Banor ska upp – och banor ska ner. I planeringen är en timme avsatt för att bygga världscupbanan, men det beror helt på hur fort klasserna innan är klara.
För SVT Sport berättar funktionärerna att de har fått klart en vc-bana på mellan 15 och 20 minuter en gång.
– Det spelar ingen roll hur lite tid vi har, vi fixar det ändå, säger Stefan Gabrielsson som är en av gruppledarna på banan.
Ungefär 90 funktionärer hjälps åt att få iordning världscupbanan. Och det är en samansvetsad grupp, berättar Gabrielsson.
– Jag vill påstå att vi kan klara vilken uppgift som helst.