Flera timslånga reklamsändningar varje vecka går ut till hundratusentals följare, på en plattform som har en åldersgräns på 13 år.
Olicensierade casinon bryter mot lagen när de marknadsför sig mot svenskar, och det är heller inte tillåtet att göra reklam för dem.
Finansmarknadsministern har ansvaret för den svenska spelpolitiken, och reagerar på uppgifterna.
– Man får inte främja illegalt spel, det finns till och med fängelse på straffskalan. Det ska inte få förekomma, säger Niklas Wykman (M).
Spelberoendet ökar bland unga män
Spelberoendet har legat på en jämn nivå i Sverige de senaste åren. Men flera rapporter visar att hjälpsökandet ökar bland unga män, just samma målgrupp som dominerar på Twitch.
Kulturnyheterna uppmärksammade casinoinfluencers första gången 2019. Redan då sa Spelinspektionen att man skulle titta närmare på problemet.
Men hittills har ingen influencer fått böter eller förbud, enligt Spelinspektionen, trots att ny lagstiftning kom på plats förra året.
Görs det tillräckligt för att begränsa det här?
– Vi gör väldigt mycket för att motverka det olicensierade spelet, bland annat är det olagligt att främja det, säger Niklas Wykman
Borde den lagen då användas?
– Svensk lagstiftning ska användas, absolut.
Men här gör den inte det. Görs det då nog för att komma åt det här?
– Jag ska inte uttala mig i enskilda fall. Men om det finns misstanke om brott så ska det polisanmälas.
Fokus på casinobolagen
Enligt Spelinspektionen fokuserar de på casinobolagen, myndigheten nöjer sig oftast med att varna de casinoinfluencers som gör reklamen.
Är du nöjd med den nuvarande situationen?
– Vi kan aldrig vara nöjda med annat än att vi har en komplett regelefterlevnad, säger Niklas Wykman.
– Om det sen behövs ytterligare lagskärpningar eller justeringar i regelverken, då är jag beredd att göra det.