”Squid game har officiellt nått 111 miljoner fans – vilket gör den till vårt största seriesläpp någonsin”, skriver Netflix på Twitter.
Serien blandar överlevnadsdrama på stiliserade spelplaner med engagerande rollfigurer och samhällskritik, och har tagit strömningsvärlden med storm.
Netflix har tidigare varit återhållsamma med tittarsiffror, men i slutet av september avslöjade strömningsjätten vilka som var dess populäraste serier och filmer, enligt måttet antalet tittartimmar de första 28 dagarna efter släpp.
Då hade Squid game, som släpptes den 17 september, ännu inte tagit sig in på topp-tio-listan, som toppades av Familjen Bridertons” första säsong, följt av fjärde säsongen av La casa de papel och tredje säsongen av Stranger things.
För filmer hade då Bird box lockat flest tittare, följt av Extraction och The Irishman.
Värt att nämna är att Netflix tittarbas vuxit med åren, och att siffrorna därmed inte säger så mycket om andelen som tittar.