Problemen har pågått sedan natten mot fredagen och gjort att bankens hemsida, app, e-tjänster legat nere och kortbetalningar krånglat.
På fredagskvällen meddelade Swedbank att driftstoppet var åtgärdat, men klagomålen har fortsatt att strömma in på bankens Facebooksida även under lördagen.
– Kort, kundcenter och Swish fungerar nu fullt ut, men det är fortfarande så att kunder kan uppleva vissa problem med inloggning i internetbanken och appen, säger Unni Jerndal, presschef på Swedbank, vid 13-tiden på lördagen.
Sju miljoner drabbade
Enligt Swedbank beror problemen på ”interna nätverksfel”, men när hemsida och app kommer att fungera som vanligt igen kan Unni Jerndal inte svara på.
– Vi har ingen tydlig deadline när vi ser att allt är klart men nu, lördag eftermiddag, ser det bättre ut, säger hon.
Hur många av era kunder har drabbats?
– Alla bankens sju miljoner kunder har varit drabbade av den här driftstörningen till att börja med. I fredags morse fick vi upp systemen i Baltikum men det har varierat i Sverige där vi har fyra miljoner kunder.
De kunder som upplever att de drabbats ekonomiskt av störningarna, företag som privatpersoner, kan lämna in en reklamation till Swedbank för att eventuellt få ersättning.
– Det kan man göra via kundcenter, våra bankkontor eller en funktion på webben. Vi ersätter enligt gängse rutiner och avtal, säger Unni Jerndal.