Kunderna: Därför shoppar vi hos lågpriskedjorna

Publicerad

Lågprisbutikerna växer så det knakar och lockar allt fler kunder.

– Att det är billigt är det som lockar, enkelt svar, säger kunden Morgan Tolsén.

Många butikskedjor har det tufft, men lågprishandeln drar till sig fler än någonsin. Särskilt nu när konjunkturen viker och många hushåll fått försämrad privatekonomi.

Normal och Dollarstore är två lågpriskedjor som öppnat många nya butiker i Sverige de senaste åren och lågprisjättarna Rusta, Jula och Gekås spår alla rekordförsäljning i år.

– Ja, det är ju inte så konstigt, alla vänder ju på slantarna, säger kunden Hans Palmkvist, om lågprisboomen.

Hör kunderna om lågprisbutikernas frammarsch och de låga priserna i klippet ovan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.