M:s kampanjbudskap

M-kampanj i sociala medier inför debatten

Uppdaterad
Publicerad

Moderaterna hoppas locka unga med en profilbildskampanj för Facebook och Twitter.

”Hej du under 26. Vi tänker såhär: Det är bra om det är lättare för dig att få ett jobb. Det finns de som tänker tvärtom.” så inleds budskapet i Moderaternas kampanj för att sedan gå till attack mot Socialdemokraternas förslag att slopa den sänkta arbetsgivaravgiften för unga.

Förhoppningen från partiets sida är att sympatisörer ska byta ut profilbilden på sina sidor på sociala medier och därigenom sprida budskapet.

Partiledardebatt i Agenda

– Vi kommer nu ta fajten om ungdomsjobben. Då försöker vi med full kraft bedriva en kampanj även i sociala medier, säger Moderaternas partisekreterare Kent Persson till Expressen.

Kampanjen drar i gång i dag med kvällens partiledardebatt i SVT:s Agenda i åtanke.

På Socialdemokraternas partisekreterare har dock kampanjen inte gjort något större intryck.

– De får göra vilka kampanjer de vill, men det är viktigare att de tar tag i verkligheten, som är deras största fiende. Ungdomsarbetslösheten är jättehög och har ökat under deras regeringsperiod. Då borde de ägna sig åt det i stället, säger hon till Expressen.

Fakta

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Partiledardebatt i Agenda

Mer i ämnet