Där går också Tuva Löwendahl, 17 år, från Ronneby. Hon har missat stora delar av högstadiet då hon hade svårt att klara av skolan på grund av flera diagnoser. Då hon upplevde skolan som rörig och hade svårt att koncentrera sig var hon istället hemma i långa perioder.
Nu har hon läst upp sina högstadiebetyg och börjat gilla både historia och matte.
– I högstadiet hade jag en massa olika lärare hela tiden och då fick jag inte den hjälp jag behövde för det var en lärare på 30 elever, säger Tuva Löwendahl.
William Svensson har också börjat gilla skolan.
– Man kan fokusera mer här och lär sig mycket, säger han.
Mer struktur och mindre grupp
På IM-programmet i gamla rådhuset i Ronneby finns en kontinuitet. Det är samma lärare som jobbar med eleverna och tiderna i schemat är desamma från dag till dag.
– Det blev väldigt struligt och jobbigt för mig i skolan så jag slutade att gå till skolan på grund av det. Jag var hemma i flera månader ibland, sen gick jag dit någon enstaka gång.
I videon berättar eleverna om hur deras skolgång förbättrats tack vare IM-programmet