I den första lokalen står det tre A-traktorer och det ser likadant ut i lokalerna bredvid.
De allra flesta av dem är här på grund av fortkörningar.
– När det blev möjligt att sätta in elektroniska fartspärrar så innebär det att de också är väldigt lätta att koppla ur och A-traktorn kan gå i samma hastighet som den ursprungsbil den en gång var, säger Johan Alm som är gruppchef vid trafikpolisen i Dalarna.
Det är just farten som Alm ser som den stora orsaken till olyckorna med A-traktorer.
– Föraren tappar kontrollen över fordonet och åker till exempel ner i ett dike, över till mötande körfält och liknande, säger han.
”Tar väldigt mycket tid”
Efter en regeländring 2020, som gjorde det lättare att bygga om bilar till A-traktorer, har antalet ökat kraftigt. Något som påverkar polisens arbete.
– Vi lägger väldigt mycket mer tid på det här nu än för några år sen, vi vill ju inte ha en massa ungdomar som råkar ut för olyckor på grund av att de åker runt i fordon som de inte kan hantera.
”Skulle behöva lägga tiden på annat”
Förutom till exempel fartkontroller och riktade insatser för A-traktorer får polisen också lägga resurser på tips och samtal från allmänheten om dessa fordon.
– Om någon till exempel blir omkörd på en 70-väg av en A-traktor så ringer man oftast polisen, berättar Alm och fortsätter:
– Om vi kan förhindra de här olyckorna så är det jättebra. Men samtidigt skulle vi behöva lägga vår arbetstid på annat.