Den glittriga, färgsprakande och dansanta paraden lockade i år omkring 7000 personer, vilket är ungefär 1000 fler än året innan.
– Som arrangör blir man alldeles varm i hjärtat, säger Mikael Selg.
Ringar på vattnet
66 ekipage var anmälda till tåget i år jämfört med förra årets då cirka 40 var anmälda. Tillströmningen beror inte på någon ökad marknadsföring. Det är helt enkel mun till mun-metoden och ringar på vattnet-effekten som lockat fler folk till tåget.
– Jag tror folk är mer taggade på att gå på sådant här och jag antar att vi syns och hörs mer.
Valet påverkade
Mikael Selg tror att valet i fjol gjorde att färre deltog då jämfört med i år.
– När paraden sammanföll med valet förra året var folk lite mer upptagna. Vi märkte av ett ökat engagemang från partipolitiken i år, de kunde nog andas ut lite mer, säger Mikael Selg.
Skolor engagerade
Förutom engagerade partier har skolor fått upp ögonen för paraden.
– Det har ju nästan varit sällsynt i början, att skolklasser har gått i paraden. Mycket beror säkert på personalen. Till exempel föll två skolor bort i paraden i år på grund av att engagerad personal fick förhinder, så mycket beror på den brinnande själen bakom.
Sedan är det inte så konstigt att skolor väljer att delta, tycker Mikael Selg.
– Även om att gå i prideparaden inte ingår i skolplanen ingår det ju faktiskt att lära sig om allas lika värde, säger Mikael Selg.