Redan 2014 ansökte Hyresgästföreningen om tvångsförvaltning av fastigheten, då man inte ansåg att värden levde upp till kraven på skötsel och att det fanns allt för många brister i huset.
Hyresnämnden avgjorde ärendet 2015 och avslog då Hyregästföreningens krav, då man inte ansåg bristerna i underhåll och ekonomi så stora att det krävdes tvångsförvaltning.
Nu kräver hyresgästerna återigen åtgärder. Trasiga toaletter, fuktskador och obefintlig snöröjning är några av de problem man radar upp.
Ägaren: ”Inget fel på fastigheten”
SVT har varit i kontakt med ägaren, som är bosatt i västsverige, men han vill inte ställa upp på en intervju.
Han säger dock på telefon att det rör sig om några få klagomål, men att det inte är några fel på fastigheten eller att förvaltningen brister.
Hyresgästföreningen vidtar åtgärder
Enligt Hyresgästföreningen är dock bristerna så stora att man vidtar åtgärder.
– Jag tror att nationella enheten först gör ett försök att nå en fredlig lösning innan man för ärendet vidare till hyresnämnden, säger Bo Fremén från Hyresgästföreningen.
SVT fortsätter att söka ägaren för intervju.
Starta klippet ovan för att höra Petra Karlsson, som bor i fastigheten, berätta om bristerna.