Här svarar Yasmine Möllerström Henstam på Hallandstrafiken: Vi vet att den kan släckas ner, i värsta fall när man köpt en biljett. Foto: Kristian Åkergren/SVT

Hallandstrafiken: ”Håll ut, vi jobbar på att lösa det”

Uppdaterad
Publicerad

Hallandstrafiken själva har märkt av att det funnits åsikter från allmänheten om den nya appen. De är medvetna om att det förekommer buggar, men understryker samtidigt att man varje dag arbetar för att få bukt på problemen.

Vi vet om att det är buggar, framförallt att den är långsam och att den kan släckas ner, säger Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef på Hallandstrafiken.

Borde inte det här vara löst innan appen lanseras?

– Det har varit fullt med tester hela vägen, och buggarna har inte visat sig då utan det har tillkommit senare, trots våra tester. Annars hade vi inte släppt den, svarar hon.

15 juni släcks den gamla appen för att helt ersättas av den nya.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.