Hon är inte heller den enda som missat att läsa avtalsvillkoren ordentligt. I ett antal anmälningar till ARN och Konsumentverket uppger fler att de känner sig lurade av företaget.
– En kvinna hade inte kollat sitt konto och upptäckte senare att hon blivit av med 1 300 kronor, säger Modesty Sofronenkoff.
I klippet berättar Modesty om hur hennes prenumeration gick från att kosta nio kronor till 399 kronor.
Djurportal: ”Ingen blir lurad”
Djurportal har avböjt att ställa upp på intervju men skriver i ett mail till SVT att ingen blir lurad och att det framgår på fyra olika ställen vad som gäller för deras fördelspaket.
”Konceptet kan jämföras med bostadsportaler, streamingtjänster och fitnesscenter där man köper tillgång till en tjänst på månadsbasis. Om konceptet inte passar kan man enkelt avsluta och betalar då inte mer än 9 kr”, skriver de i mailet.
Vad gäller annonser som plockas från andra hemsidor skriver företaget:
”Vi har svårt att förstå varför en säljare inte skulle vilja vara närvarande på så många platser som möjligt. Vi anser att människor bör uppskatta att vi hjälper dem att placera sina djur utan kostnad.”