Hon och ägarkollegan Annie Norberg har drivit sin verksamhet i tre år och säljer också via nätet. En viktig del för dem är livesänd shopping via sociala medier. De visar upp varorna för kunder och svarar på frågor.
– Vi startade mitt under pandemin, och sedan kom ett krig och nu den ekonomiska krisen. Vi måste jobba hårt för att få det att fungera, säger Emma Svensson.
Julhandeln spås minska
De båda säljer inredningsprylar och kläder, men har trots det tuffare ekonomiska läget i samhället så här långt i höst sålt bra. De är inte särskilt oroliga för den nedgång som spås i julhandeln i år.
– Nej, det är vi inte.
Men Handelns utredningsinstitut spår att julhandeln i Sverige i år kommer att minska med 2,5 miljarder kronor jämfört med förra året. Nedgången beräknas totalt bli runt 3 procent.
Däremot spås dagligvaruhandeln att öka sin försäljning med 1 procent, medan sällanköpsvaruhandeln med kläder, böcker och möbler enligt prognosen kommer att minska med 5 procent.
I klippet hör du butiksägare och kunder ge sin sin på årets julhandel.