Under tisdagseftermiddagen var det problem för dem som ville boka färdtjänst hos JLT i Jönköpings län. Tjänsten låg inte helt nere men en driftstörning begränsade kapaciteten.
Trots detta kunde JLT genomföra nästan 2000 resor. Av dessa prioriterade man sjukresor, medan de som ville boka färdtjänst för att handla, till exempel, ombads att vänta till systemet fungerade som det skulle igen.
– Man får tacka våra kunder som hade tålamod och väntade tills i dag att boka sin resa. Vi har ett gott samarbete med våra kunder och det är vi tacksamma för, säger Anna-Karin Malm.
Felsökning pågår
Under onsdagen felsöker JLT vad som orsakade problemet.
Ser du någon risk för att strulet uppstår igen i framtiden?
– Analysen får visa vad det är som har hänt. Sen kommer vi förebygga för att det inte ska hända igen. Vi jobbar hela tiden med att hitta åtgärder, göra det så säkert det bara går och att även ha reservrutiner, så att om det skulle uppstå något har vi rutiner för att kunna lösa just den situationen, säger Anna-Karin Malm.