Efter den omfattande branden på Rejmes i Örebro i lördags har bilfirmans kunder nu fått information om hur branden påverkar dem.
I de totalförstörda lokalerna fanns personbilsverkstad, skadeverkstad, butik, tvättgata och personalutrymmen.
– Vi försöker nu att vara så kreativa som möjligt för att ändå försöka serva kunderna, säger Peter Andersson VD på Rejmes i Örebro.
”Verkstad snart igång”
För kunder som har brådskande ärenden hänvisar man nu till verkstäderna i Hallsberg, Askersund och Lindesberg – en lång resa om bilen är trasig.
– Vi undersöker just nu möjligheten att hjälpa till och transportera bilar, förklarar Peter Andersson. Dessutom kommer vi att ha en verkstad igång i Örebro i mindre skala, förklarar Peter Andersson. Den kommer att vara bemannad mellan 07:00 och 24:00.
Bokar om kunder
Men först måste nödvändiga verktyg och mätinstrument beställas. De 28 arbetsplatserna som företaget hade i sina lokaler gick upp i rök tillsammans med all utrustning.
– Vår personal håller just nu på att ringa upp kunder och bokar om de som skulle komma hit de närmaste dagarna. Än så länge har vi inte nått alla men vi jobbar på det, avslutar Peter Andersson.
Efter branden
De flesta av däcken som brann upp tillhörde bilar på firman och merparten av kundernas däck förvarades i en del som inte drabbades av branden.
Biluthyrning och butiksförsäljningen flyttar in i bilhallen och försäljningen av bilar är öppen som vanligt.
Tankstationen utanför Rejmes är fortfarande avspärrad.