Postnord var på plats från klockan 10 på måndagsförmiddagen och redan då var det många som samlats för att prata med dem.
Maricarmen Ruiz har just nu problem med leverans av paket.
– Eftersändningen fungerar inte. Jag har två paket som ligger i Göteborg och jag får avin, men paketen eftersänds inte. I dag var sista dagen, och det känns ju inte så kul om de skickas tillbaka när jag betalt både tullavgift och eftersändning, säger hon.
Hoppas på lösning
Hon är nöjd med svaren hon fick från Postnord och hoppas nu att det löser sig.
– Jag har fått bra bemötande hela tiden, men än så länge har det inte fungerat.
En av dem som kom dit utan kritik var Bengt Andersson, som själv jobbat inom postverksamheten i 40 år.
– Det är inga problem, jag tycker de sköter sig bra, men jag har några frågor. Till exempel undrar jag hur många av de försvunna paketen som aldrig skickats ut överhuvudtaget, men att tekniken säger att det skickats, säger han. Vi får se om de kan svara på det.
”Stor skam”
Siv Andersson å andra sidan, hade inget positivt att säga i dag.
– Titta på det här födelsedagskortet som jag fick. Det är så trasigt och skrynkligt att det är stor skam. Och inte nog med det, de som delar ut posten kan inte läsa. Vi är två som heter Andersson i mitt trapphus och vi får varandras post, trots att vi har olika förnamn, säger hon. Ibland får man klagomål på att man inte betalat en räkning, när man inte ens fått avin.
– Det fungerar väldigt dåligt, det måste jag säga.
Vill ha synpunkter
Turnén där Postnord möter invånarna påbörjades efter att de fått mycket kritik, bland annat gällande de nya avgifterna på paket från Kina.
– Vi ser alla synpunkter som förbättringsmöjligheter, oavsett. De flesta har hört om kritiken, men få säger att de själva är drabbade, säger Mats Stålgren, regionchef i Postnords region i västra Sverige.