– Det är som slottet väcks till liv igen. Vi plockar fram de gamla julpynten och föremål som man inte annars får se. Dessutom är det ända gången på året som vi får tända levande ljus här på slottet, säger verksamhetsansvarige Niklas Zhou Börjesson.
Annika Nilsson håller samtidigt på att packa upp sina godsaker till marknadsståndet.
– Vi har lagt flera månader på att förbereda och tillverka våra produkter. Det är en mycket intensiv period just nu, eftersom julmarknaderna står för nästan 40 procent av vår årsomsättning, säger hon.
Vilket godis säljer du mest inför jul?
– Det är vårt Norrköpingsfläsk. Många ger det som julklapp, säger Annika Nilsson och skrattar.
Julmarknaden utökas
Löfstad fylls snabbt av besökare som i kö ringlar sig fram genom slottets djupa gångar och korridorer.
– Det är svårt att uppskatta antalet besökare nu när vi har utökat till två helger. Tidigare, när evenemanget hölls under en helg, hade vi nästan 5 000 besökare. Nu är det bättre för alla, eftersom det inte blir lika trångt, säger Niklas Zhou Börjesson.
Följ med till julmarknaden i klippet ovan.