Reporter och ulrika holm sitter vid ett bord och tittar på en mobil.

Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Ulrika Holm, kommunikationsdirektör vid Region Gotland berättar hur de ser på sin närvaro i sociala medier. Foto: Patrik Widegren/SVT

Så jobbar Region Gotland med sociala medier

Publicerad

Att finnas med och synas på sociala medier är viktigt för Region Gotland. Man har idag konton på de stora breda kanalerna, bland annat två på Instagram. Detta i syfte att berätta om vilka jobb som finns – för att kunna rekrytera framåt.

Enligt kommunikationsdirektören Ulrika Holm används kontona även som ett bra verktyg för att nå ut till medborgarna.

– Vi får till exempel en fråga och kan svara på den ganska snabbt. Vi stillar kanske ibland lite oro och vi svarar på nyfikna frågor. Vi kanske också kan förhindra rykten eller mytbildningar, säger Ulrika Holm, kommunikationsdirektör vid Region Gotland.

Se mer om detta i klippet ovan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.