Det är Postnord som ansvarar för utdelningen av soppåsarna och de ville se en förändring i hanteringen av påsarna.
– De har en massa rullar inne i bilarna. Det var ett problem för dem och hittade vi inte en lösning kunde ett skyddsstopp bli aktuellt, säger Göran Holmström.
Lösningen blev att man beställer sina påsar digitalt, Postnord paketerar och förser med adresslapp och kör ut påsarna som paket om tre påsar.
– Nu vet de var de ska åka och hur många paket det blir i bilen, säger Göran Holmström.
En app på gång
ESEM räknar med att ungefär 85 procent av kunderna har tillgång till mina sidor och kan göra beställningen där.
– Har man inte det kan man ringa till kundtjänst och göra beställningen där, man kan också tänka sig ett årsabonnemang så att man har så man klarar sig, säger Göran Holmström.
Samtidigt utvecklas också en app där man ska kunna göra sina beställningar.
– Den yngre generationen vill ha det enkelt och i appen ska man även kunna göra andra ärenden och exempelvis se sin elförbrukning, säger Göran Holmström.
I klippet berättar Göran Holmström vilka som berörs av förändringen.