Tintinbutiken är en utveckling av den tidigare affärsverksamhet som Thomas hållit på med i många år:
– Under större delen av mitt vuxna liv har jag jobbat med filmaffischer, tv- och filmprylar. Jag halkade in på Tintin för 10–15 år sedan och märkte att det fanns en marknad.
– Min egen relation till Tintin är likt många i min ålder. Man har sett det på tv och läst alla albumen som ung.
Vanligaste kunderna: Män i 50-årsåldern
De flesta kunderna finns online och är oftast män i 50-årsåldern, även om Thomas märker av en yngre målgrupp.
– Jag har haft många barn i butiken tillsammans med sina föräldrar och intresset verkar gå i arv. Det kommer en ny generation som tycker Tintin är fantastisk, säger han.
Seriealbumen
Det är just albumen som är källan till att intresset fortsätter, menar Thomas.
– Äventyren är spännande fyllda med olika karaktärer och i den digitala värld vi lever i kan det vara ganska skönt att sjunka in i ett seriealbum.
Hans egen favorit bland albumen är Månen tur och retur, med den klassiska röd-vita månraketen.
– Just raketen är den produkt som jag säljer mest av, säger Thomas Lines.