Vad Stockholms spårvägar och Handelskammaren däremot inte är överens om är huruvida det ska gå spårväg eller tunnelbana till Lidingö.
När det kommer till frågan om Lilla Lidingöbron är de båda organisationerna dock överens om att bron bör byggas som en hög bro så att det går att dra spår till Lidingö centrum. I dagsläget får resenärerna åka buss till centrum. Stockholms spårvägar räknar med att Lidingöbanan skulle få betydligt fler resenärer om det byggdes spår förbi centrum och Torsvik, det skriver Dagens nyheter.
Lidingö stad planerar lägre bro
Men Lidingö kommuns plan är att bygga en bro i ett lågt läge med mindre än sex meters segelfri höjd som inte går att öppna, något som kritiseras av seglarkretsar och sjöfart.
Dagens bro har stått i 90 år och har en dispens som gör att den inte behöver öppnas. Om det fortfarande kommer att gälla när den nya bron byggs, återstår att se.