Det var i förra veckan som en försändelse med tre paket gick iväg från Jordbruksverket till SLU-institutionen i Uppsala.
– Vi skulle ha materialet till en kurs som började på tisdagen, säger Eva Forsgren.
Och det började bra. Första paketet med pärmar kom fram till institutionen på måndagen. Sen dröjde till onsdagen innan nästa paket kunde lokaliseras.
– Andra paketet fick vi information om på onsdagen genom en avi. Det skulle hämtas ut på Ica i Rosendal.
Sen dröjde till i går, torsdag, innan nästa avi kom till institutionen, med budskapet att det låg och väntade en försändelse på Stålgatan i Uppsala.
– Jag tycker att det är ganska bra gjort, men jag förstår inte hur företaget lyckas, säger Eva Forsgren.
Ställde till problem
Att bar en tredjedel av materialet kom fram i tid påverkade förstås kursen.
– Det var naturligtvis inte bra, vi fick hitta nödlösningar.
Så hur kunde det bli så här?
Maria Ibsén på Postnords pressjour låter förvånad när SVT Nyheter Uppsala ringer upp och berättar vad som hänt.
Vad är din tänkbara förklaring?
– Det kan ha varit olika stora paket, och i vissa fall kan de inte lämnas ut direkt till mottagaren, säger Maria Ibsén.
Men enligt Eva Forsgren håller det inte.
– Det första och sista paketet var exakt lika stora och vägde lika mycket.
Hur tänker du kring det som hänt?
– Det här är snäppet värre än man förväntar sig.