Beslutet att lägga ner de 15 stationerna var inte enigt. Den nye ordföranden Per-Inge Lidén (MP) yrkade på att stationerna skulle bevaras men röstades ner.
-Jag blev nedröstad, men jag kommer självklart att verka för det beslut som majoriteten tagit, säger Per-Inge Lidén (MP).
Nedläggningen kommer dock att genomföras något senare än planerat. Avvecklingen inleds först 2015 och kommer sedan att ske successivt.
I och med att det blir 15 tågstopp som läggs ned istället för de 17 som det gällde i grundförslaget räddas tågstoppen i Fagerås och Öjervik kvar. Anledningen till det är att man anser att det vid de stationerna finns en potential att locka fler resenärer.
-Målsättningen är att få ner restiden på Fryksdalsbanan mellan Torsby och Karlstad med 20 minuter, från 1:30 till 1:10, men det kräver investeringar av Trafikverket, säger Värmlandstrafiks vd Lars Bull.